Historia szkoły
Fundację powołała grupa Dzielnych Matek które chciały lepszych warunków życia i rozwoju dla swoich niepełnosprawnych dzieci.
Założycielki:
Małgorzata Chocianowska, Ewa Bogumiła Florczuk, Bożena Anna Florowska, Zbesława Teresa Głażewska, Janina Franciszka Kaska, Grażyna Bożena Majewska, Barbara Pawlica, Wiesława Pieńkowska, Barbara Maria Wawrzyńczak, Grażyna Zdun
Pierwszym prezesem Fundacji z woli Matek Założycielek została Pani Barbara Maria Wawrzyńczak. Pełniła tę funkcję do 28.02.1996 roku.
Fundacja budynek który był do gruntownego remontu otrzymała w nieodpłatne użytkowanie od władz Miasta Sulejówek.
Władze Miasta od samego początku do chwili obecnej bardzo życzliwie i przyjaźnie wspierają Fundację.
Bardzo dziękujemy za to wsparcie obecnemu burmistrzowi P. Arkadiuszowi Śliwie, Radnym obecnej i minionej kadencji, którzy nam zaufali i wyrazili zgodę na rozbudowę naszej szkoły na działce należącej do miasta.
Ogromnym wkładem ciężkiej pracy, determinacji matek założycielek oraz wsparciu wielu ludzi dobrej woli został wyremontowany budynek i dnia 01-06-1993r uruchomiony został Dzienny Ośrodek Rewalidacji i Rehabilitacji.
Następnie Fundacja powołała Zespół Dydaktyczno-Wychowawczy który w Kuratorium zarejestrowano pod nr 13/PSN/94 dnia 03 stycznia 1994. Od 01-06-1993 Zatrudniani byli pierwsi pracownicy: rehabilitantka, opiekunowie oraz kucharka.
Bożena Stabińska pracuje od 01-06-1993 r. Z oddaniem i sercem prowadzi kuchnię szkolną, organizując żywienie dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.
Małgorzata Rudzka rehabilitantka jest drugim pracownikiem Fundacji z długoletnim stażem, którego chcemy przedstawić. W tamtych trudnych czasach, w ośrodku rehabilitacji słabo wyposażonym w sprzęt rehabilitacyjny, siłą swoich rąk i pomysłów skutecznie i z oddaniem prowadziła rehabilitację dzieci.
Cecylia Terlecka zatrudniona na stanowisku księgowej i pracownika administracyjnego od 01-03-1995r. 0d 28.02. 1996r. Jest członkiem Zarządu Fundacji.
1 marzec 1996 r. dyrektorem Ośrodka Rewalidacji i Rehabilitacji oraz Zespołu Dydaktyczno-Wychowawczego została Stanisława Bogusława Bieniek. Od tej pory organizacja pracy w Ośrodku Rewalidacji i Rehabilitacji oraz w Zespole Dydaktyczno-Wychowawczym była prowadzona merytorycznie zgodnie z wymogami Kuratorium.
Pani Bieniek wprowadziła zajęcia lekcyjne z pedagogami specjalnymi, psychologiem oraz rehabilitację. Zajęcia dostosowane były do indywidualnych potrzeb uczniów.
01 września 1998 Bogusława Bieniek otworzyła Szkołę Podstawową Specjalną „Otwartych serc”, która zapewnia bezpłatne nauczanie dzieciom niepełnosprawnym z terenów Sulejówka i okolic. Dyrektor Szkoły Pani Bogusława Bieniek pełniła jednocześnie funkcję Prezesa Fundacji.
2000 r. Pani Bieniek zrezygnowała z pracy i przeszła na emeryturę. Na swoje miejsce zarekomendowała Panią Aldonę Szubę, która pracowała już w szkole jako psycholog kliniczny.
ŚP. Pani Aldona Szuba, psycholog kliniczny, była Dyrektorem Szkoły i Prezesem Fundacji w latach 2000-2010.
W 2001r. dotychczasową nazwę Fundacja Otwórzmy Serca Dzieciom Niepełnosprawnym z Sulejówka zmieniliśmy na „Fundacja Otwartych Serc”.
Od 2003 r. jesteśmy organizacją pożytku publicznego.
Aldona Szuba w czasie 10 letniej kadencji koncentrowała się na rozszerzaniu oferty edukacyjnej, rehabilitacyjnej i terapeutycznej. Szeroką ofertę jaką wprowadzała było trudno realizować w warunkach lokalowych, którymi dysponowaliśmy.
Zrodziła się chęć rozbudowy szkoły, która w 2010 roku wydawała się tylko marzeniem. Po odejściu Aldony Szuby dla nas wszystkich jej marzenie stało się wyzwaniem.
10 czerwca 2010 Aldona Szuba odeszła od nas, pozostawiając Fundację bez Prezesa i Dyrektora Szkoły.
Zarząd Fundacji zwrócił się z prośbą do Pani Bogusławy Bieniek o ponowne przyjęcie funkcji Prezesa i Dyrektora Szkoły.
Funkcję Prezesa Fundacji Pani Bogusława Bieniek pełni nadal, natomiast funkcję Dyrektora Szkoły od dnia 1 września 2010r. Zarząd Fundacji powierzył Pani Beacie Kulmie.
W latach 2010 -2014 funkcję dyrektora Szkół pełniła Beata Kulma. Pani Beata była również długoletnim pracownikiem Fundacji sprawowała funkcję dyrektora na pół etatu jednocześnie pracując w Szkole Podstawowej nr. 3 w Sulejówku.
01 września 2012r. Absolwentom Szkoły Podstawowej „Otwartych Serc” umożliwiliśmy kontynuację nauki powołując. Społeczne Gimnazjum Specjalne „Otwartych Serc”, w budynku Zespołu Szkół nr.1 w Sulejówku przy ul. Idzikowskiego 2a.
Gimnazjum mogliśmy powołać tylko dzięki życzliwości Pani Hanny Semeniuk dyrektora Zespołu Szkół nr.1 w Sulejówku. W naszym małym budynku po prostu nie mieściliśmy się. Pani Dyrektor przyjęła nas, udostępniła klasę lekcyjną, gdzie mogli się uczyć uczniowie naszego gimnazjum.
Pani Dyrektor bardzo dziękujemy.
Dziękujemy też Pani Grażynie Szareckiej właścicielce Szkoły Muzycznej oraz Panu Arturowi Abramowiczowi właścicielowi Szkół imienia Zofii i Jędrzeja Moraczewskich za okazaną nam pomoc w okresie kiedy najbardziej jej potrzebowaliśmy. Był to okres kiedy borykaliśmy się z bardzo trudnymi warunkami lokalowymi. Ale mieliśmy już plany na rozbudowę.
Prowadzenie zajęć lekcyjnych w kilku miejscach było trudne logistycznie wymagało dużego zaangażowania i odpowiedzialności. Zarząd Fundacji podjął decyzję o konieczności zatrudnienia dyrektora na pełny etat.
1 września 2014r Zarząd funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej i Gimnazjum powierzył Pani Beacie Strzalińskiej.
Od 01-09-2014 – Dyrektorem Szkoły Podstawowej i Gimnazjum jest Beata Strzalińska.
Beata Strzalińska już jako uczennica L.O. w Sulejówku następnie studentka Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej pracowała jako wolontariusz w naszej szkole, a po ukończeniu studiów podjęła pracę jako pedagog specjalny.
2010 myśl, marzenie Aldony
2010-2013 marzenia przekuliśmy w plany, projekty i decyzje. Projekt budowlany szkoły wykonała Pani Urszula Dąbrowska Pracownia Projektowa PRODĄB. Dnia 05-08-2013r uzyskaliśmy pozwolenie na budowę Decyzja nr 94/2013.
Budowy jednak nie rozpoczęliśmy z powodu braku środków finansowych. Przez trzy lata od 2013r do 2016 szukaliśmy możliwości finansowych, pisaliśmy wnioski o dotację, jednak bez sukcesu.
Przez cały ten czas nie mieliśmy wystarczającego wkładu własnego.
W 2016 nasz projekt rozbudowy budynku Szkoły złożyliśmy do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej. Wykazaliśmy że w naszej szkole rehabilitacja jest na bardzo wysokim poziomie i jest niezbędna w rozwoju osób niepełnosprawnych. Mieliśmy już zgromadzone środki finansowe w kwocie 350 tys. złotych. W BS Halinów uzyskaliśmy promesę na udzielenie kredytu. Mogliśmy wykazać, że posiadamy środki na pokrycie kosztów budowy w 50%.
Wniosek o dofinansowanie rozbudowy szkoły rozpatrzony pozytywnie !!!
13 lipca 2017r. podpisaliśmy umowę z Mazowieckim Centrum Polityki Społecznej na realizację projektu „Rozbudowa budynku Szkoły do kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Natychmiast przystąpiliśmy do przygotowania przetargu. W przygotowaniu, ogłoszeniu i rozstrzygnięciu przetargu pomogła nam bezinteresownie Pani Agata Zalewska wieloletni pracownik samorządu lokalnego zajmujący się przygotowywaniem przetargów.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło dnia 22 września 2017. Przetarg wygrała Firma Tom-Bud Tomasz, Andrzej Węgłowski 06-100 Pułtusk. 5 października 2017 podpisanie umowy z firmą budowlaną.
9 października 2017 – rozpoczęcie budowy !!!
5 listopad 2018r. w roku 100-lecia odzyskania niepodległości budowa zakończona. Mimo że budowę zakończyliśmy na początku listopada 2018r. to jednak nie mogliśmy użytkować naszej nowej szkoły do 30 sierpnia 2019r. ponieważ zmagaliśmy się z różnego rodzaju formalnościami wymaganymi do uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku. Starostwo powiatowe wydało taką decyzję 30 sierpnia 2019r.
W imieniu całej społeczności Fundacji „Otwartych Serc” dziękuję wszystkim którzy nas wspierali nawet w sprawach tych najdrobniejszych, bo bez ich wsparcia nie moglibyśmy zrealizować tak ważnego i potrzebnego zadania.
Również dziękuję tym którzy nas nie wspierali, bo dzięki nim byliśmy jeszcze bardziej zdeterminowani i zmotywowani, w dążeniu do celu.